Zdrowe i jędrne ciało? To proste!

Jędrne ciało

Chciałabyś, aby twoje ciało nie tylko pięknie wyglądało, ale było po prostu zdrowe? Wprowadź do swojej codzienności nowe nawyki! Szczotkowanie na sucho, masaż czy regularne peelingi sprawią, że skóra się ujędrni i nabierze ładnego, zdrowego wyglądu. Przeczytaj, o czym warto pamiętać, aby mieć zdrowe i jędrne ciało.

ZDROWE I JĘDRNE CIAŁO? POZNAJ 5 RZECZY, O KTÓRYCH WARTO PAMIĘTAĆ

SZCZOTKOWANIE CIAŁA NA SUCHO

Szczotkowanie na sucho to jeden z elementów, o którym nie powinnaś zapominać, jeśli chcesz mieć jędrne ciało. Ta metoda masażu skutecznie wpływa na jędrność skóry i poprawia jej wygląd. Regularne masowanie specjalną szczotką sprawi, że będzie bardziej napięta a cellulit – mniej widoczny. Dodatkowo z każdym masażem twoje ciało będzie coraz gładsze!

W szczotkowaniu bardzo ważna jest technika. Twoje ruchy powinny być delikatne, aby skóra nadmiernie się nie zaczerwieniła. Ciało należy szczotkować od dołu do góry, posuwistymi i długimi ruchami, zawsze w kierunku serca – właśnie w ten sposób pobudzimy naczynia limfatyczne do lepszej pracy. Brzuch i klatkę piersiową możemy masować delikatniej, z kolei podczas masażu nóg i pośladków warto pozwolić sobie na mocniejsze ruchy. Do masażu nie używamy balsamów, kremów czy olejków.

Jaką szczotkę wybrać? Na rynku znajdziemy wiele modeli przeznaczonych do masażu ciała. Ważne, aby włosie szczotki było wykonane z naturalnych włókien. Naturalna szczotka nie podrażni skóry i znakomicie spełni swoją rolę. Możemy wybrać produkt z krótką lub długą rączką. Szczotka, która będzie dopasowana do naszej dłoni, znacznie ułatwi cały proces.

Jędrne ciało

REGULARNY PEELING – SPOSÓB NA ZDROWE I JĘDRNE CIAŁO

Skóra każdej z nas potrzebuje złuszczania. Peeling usuwa obumarły naskórek i zanieczyszczenia, przyspieszając tym samym proces odnowy. Ułatwia prawidłowe wchłanianie się kosmetyków pielęgnacyjnych i pozwala utrzymać gładką i promienną skórę. Dodatkowo przyspiesza krążenie krwi, dotlenia tkanki i poprawia strukturę oraz koloryt skóry.

Jaki peeling do ciała wybrać? W drogeriach dostępne są peelingujące żele myjące i mechaniczne peelingi, które zawierają drobinki ścierne. Te pierwsze możesz spokojnie stosować każdego dnia pod prysznicem. Taka forma peelingu polecana jest również osobom ze skórą tłustą i łojotokową, ponieważ pozwala na dokładne oczyszczenie porów na plecach czy ramionach.

W składzie mechanicznych peelingów znajdziesz cukier, sól, zmielone pestki czy kawę, które mają za zadanie złuszczenie obumarłego naskórka. Jeśli lubisz mocny peeling, sięgnij po kosmetyk z grubymi ziarnami, np. dostępny w Drogerii Jawa peeling Yoskine Happiness Rituals Satsuma, drobne będą działały delikatniej. Produkty solne czy cukrowe wcierane w mokrą skórę będą delikatne, z kolei nałożone na suchą – mocniejsze.

O czym warto pamiętać, wykonując peeling ciała:

  • nie spiesz się – masuj ciało delikatnie,
  • pamiętaj o newralgicznych miejscach, takich jak kolana, łokcie czy pięty, gdzie naskórek jest najgrubszy,
  • siłę złuszczania koryguj nawilżeniem – delikatne miejsca możesz nawilżyć wodą przed rozpoczęciem peelingu,
  • zrezygnuj z peelingu, jeśli twoja skóra jest podrażniona lub pojawiły się na niej ropne wypryski.

Jędrne ciało

NAWILŻENIE OD ZEWNĄTRZ…I OD ŚRODKA

Aby skóra była piękna i nawilżona, warto również pamiętać o odpowiedniej pielęgnacji. Na jędrność skóry wpływa między innymi jej nawilżenie. Dlatego trzeba sięgnąć po balsamy nawilżające i kosmetyki ujędrniające. Stosowane kremy powinny dawać efekt ujędrnienia, uelastycznienia i liftingu. Dodatkowo powinny wzmacniać strukturę skóry, nawilżać ją i poprawiać jej witalność.

Jakie produkty nawilżające i ujędrniające znajdziesz w naszej drogerii? Między innymi ujędrniające masło do ciała Body Boom, nawilżający balsam do ciała Vegan Muesli marki Bielenda czy nawilżający balsam Glam Oils firmy Soraya.

Jednak nawilżanie od zewnątrz to nie wszystko. Wodę należy uzupełniać również od środka! Odpowiednio nawodnione ciało odpłaci się nam ładniejszym wyglądem skóry i dodatkowo pomoże w walce z cellulitem, który jest częstą przyczyną kompleksów. Pamiętajmy jednak, że nie chodzi o wypicie 2 litrów wody na raz, a regularne nawadnianie się przez cały dzień – inaczej to nie zadziała.

Butelka z wodą

JĘDRNE CIAŁO? POSTAW NA DIETĘ I AKTYWNOŚĆ!

To, jak wyglądamy, w dużej mierze uzależnione jest także od tego, co jemy. Dostarczając organizmowi odpowiednią ilość witamin i mikroelementów zwiększasz szansę na to, że twoja skóra ci się odwdzięczy. Duża ilość słodyczy i produktów przetworzonych powoduje nie tylko odkładanie się tkanki tłuszczowej, ale również wzdęcia czy zwiększenie widoczności cellulitu.

Obok diety istotna jest również aktywność fizyczna. Nawet codzienne masaże i peelingi nie ujędrnią ciała, kiedy będziemy unikać ćwiczeń. Regularne treningi, jazda na rowerze, bieganie czy basen – mają pozytywny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu i wpływają korzystnie na to, jak prezentuje się również nasza skóra.

Jakie ćwiczenia warto wprowadzić do swojego planu treningowego? Polecane są szczególnie ćwiczenia siłowe (czyli z obciążeniem zewnętrznym, jak np. hantle, sztangi, worki, maszyny). Wzmacniając nasze mięśnie i zwiększając ilość tkanki mięśniowej sprawiamy tym samym, że nasza sylwetka zaczyna się odpowiednio formować i inaczej wyglądać.

Jędrne ciało

MASAŻ BAŃKĄ CHIŃSKĄ

Masaż bańką chińską możesz wykonać zarówno w salonie, jak i samodzielnie w domu. Efekty tego zabiegu pojawiają się bardzo szybko! Skórka pomarańczowa jest mniej widoczna, a skóra ujędrniona. Ponadto masaż ma również właściwości lecznicze – terapia podciśnieniem pomaga także na bóle pleców czy stany napięcia mięśniowego. Gumowe bańki do masażu możesz znaleźć w drogeriach i na stronach internetowych.

Jak wykonać masaż:

  • najpierw dokładnie umyj i wytrzyj skórę,
  • partie, które będziesz masować, posmaruj olejkiem lub oliwką – dzięki temu bańka będzie się swobodnie przesuwać po skórze,
  • aby bańka była bardziej elastyczna, możesz ogrzać ją w ciepłej wodzie,
  • wciśnij lekko do środka górną część bańki, po czym przyłóż ją do ciała i puść – fragment skóry zostanie zassany,
  • przesuwaj bańkę po ciele wolno i z wyczuciem. Możesz prowadzić ją na kilka różnych sposobów: prosto wzdłuż ciała, w poprzek – od jednej strony (np. uda czy pośladka) do drugiej, po skosie lub zataczając kółka,
  • kiedy będziesz chciała oderwać bańkę, nie rób tego na siłę/ Wystarczy, że podważysz ją palcem w dowolnym miejscu, a dzięki wpuszczonemu do środka powietrzu sama lekko odejdzie.

Powiązane wpisy